luni, 23 martie 2009

Piţipoancele de Mall şi Cocălarii de România

Rihana de România: "Baby, vreau la Mall" - Regele de oraş: "Prinţesa mea, te duc unde doresti. Prima dată o punem de una mică pe bancheta din spate, îmi chem tovarăşii şi am plecat unde vrea prinţesa mea".
Prinţese pinky, piţipoance de pe hai6.ro, cocălarii şi "şmecherii" de România sunt omniprezenţi în mass media, presa online, Mall-uri şi nu numai. O rasă în plină dezvoltare cu cele mai râvnite fiţe şi cele mai "la modă" plăceri accesibile: să curgă maneaua de valoare, Fernando de Caransebeş, kilogramele de aur atârnând la gât şi mâini, vocabular restrâns (bani, femei, maşini) precum şi o pătimaşă iubire cu taxă inversă: plăteşti TU, că te iubesc EU.
Fiţa (boala secolului XXI) se manifestă cu preponderenţă la agramaţi, la "intelectualii" veniţi cu "lovele" (în cel mai bun caz - ciordite) din ţările străine sau calde, domnişoarelor cu bancomat în dormitor, a buzatelor sugative, a bărbaţilor cu ceafa dublă (de la traiul bun cu pâine dospită), a burtoşilor din BMW-uri. Baiatu' lu' tata de bani gata e cum nu se poate mai competent să-i administreze averile declarate sau afacerile pe sub mână. Această specie se afirmă atât în mediul urban cât şi în cel rural, prin "liniuţe" pe bulevardul Independenţei, şoseaua Libertăţii sau strada Europei. Caii putere se întrec la Mall-uri în rest păstrându-se paşnici pentru a le putea fi admirată marca deţinută. Alte caracteristici ale acestei specii în expansiune: deţinătorii de fiţe prezintă o uşoară (sau gravă) deformare a coloanei vertebrale de la condusul "relaxat" al X5-urilor, puncte negre de la straturile de solar (exces de ultraviolete), un mers agale de la ciocatele de duzină regăsite în comerţul ambulant, pectorali proeminenţi subliniaţi prin mulaje kitchoase şi paiete din piaţa cu 10 RON. Fetiţe abia trecute de prima menstruaţie dar cu mâna in erecţie de la un fake de Louis Vuitton, un petic de material "Dolce&Gabbana" şi o pereche de înălţătoare de la "Gucci". Domnişoare stilate cu silicoane în diverse locuri pentru evidenţierea feminităţii adolescentine. Mai predomină telefoanele roz bombon cu pietricele pentru prinţese şi cele pe slide chocolate pentru "lady". Adepţii generaţiei "Lovele şi Putere" atacă în masă pretutindeni substituind decenţa, moralitatea, principiile şi valorile acumulate până în prezent de o anumită cultură. Ei bine fraţilor, noi de modă mai "veche" vă spunem că nu vă iubim, atâta timp cât mai avem simţul estetic, valoare reala, obiective şi ţeluri.

Un comentariu: