duminică, 11 aprilie 2010

Îmi doresc o metamorfoză în fluture

Probabil că cineva acum ar spune ceva de genul: "iar te plângi de cum îţi merge, iar îţi dramatizezi neîmplinirile, fă dracu' ceva". Dar CE anume, mai EXACT să fac? Cu toate că ştiu că variantele nu se epuizează niciodată. Ei bine, acum şi aici spun simplu, sincer şi calm ceea ce simt şi cum mă simt. În fond şi la urma urmei mă descarc pentru a nu deveni introvertită. De altfel, cred că mulţi se află în situaţii similare cu ale mele doar că nu se manifestă şi nu se exteriorizează în maniera mea. Unii se ascund după un zâmbet fals, alţii ţin în ei, câţiva explodează, alţii plâng etc. Însă nu cred că există oameni cărora să nu le fi fost înecate vreodată corabiile. Toţi au trecut printr-un moment de supărare sau insatisfacţie din care au ieşit mai uşor sau mai greu, mai devreme sau mai târziu. În funcţie de tăria caracterului. Cine afirmă că e mereu fericit, împlinit ş.a.m.d., am certitudinea că minte cu desăvârşire. Sau e un mitoman incurabil.

Simt că trebuie să-mi umplu golul din mine cu ceva, cumva. Sunt într-un continuu proces de căutare a ceva pentru a substitui o piesă din puzzle-ul ce mă compune. Pare pălăvrăgeală ieftină, dar în mod real e un feeling profund care să producă o schimbare interioară.

M-am rătăcit în mine şi trebuie să-mi regăsesc lipsa pentru a-mi umple vidul. Lipsa unui lucru, a unei stări, a unei persoane. O lipsă necunoscută dar fără de care nu sunt completă. Îmi lipseşte o puternică motivaţie pentru că nu mă mai pot automotiva dintr-un lucru banal. Stagnez şi sunt în repaos pentru că ambiţia mi s-a şubrezit. Am obosit să-mi visez visele, să-mi mai doresc ceva când al naibii dacă mai ştiu sau pot să fac ceva. Câteodată sunt atât de stângace încât nu sunt bună la nimic şi nu mi-e ruşine să spun asta. E un defect pe care mi-l accept pentru că nu am învăţat să trec peste el.

Nu mai ştiu nimic din ce ştiam, m-am plafonat şi sunt conştientă că e numai şi numai vina mea. Până acum dădeam naibii vina pe sistem, pe orice altceva însă de fapt sunt neputincioasă, incapabilă de lucruri mari, inexplicabil de superficială şi comodă. Prea încrezătoare în oameni şi mult prea detaşată de strategiile care te fac să reuşeşti. Sunt Inutilă (cu i mare!), întoarsă pe dos, de parcă aş gândi cu fundu'. Sunt dură în vorbe, tranşantă, radicală şi intolerantă. Să citească bine toţi cei care îmi spun că au încredere în forţele mele, în pasiunile mele, în felul meu ambiţios de a fi, în mine ca persoană. Fraţior, sunt nasoală! Şi nu mai vedeţi în mine ceea ce nu sunt, ci vedeţi-mă exact aşa nasoală cum sunt şi vorbesc serios!

După o discuţie purtată cu S., care avea ca laitmotiv îndemnul "FĂ CEVA!" am ajuns la concluzia că sunt incapabilă să îmi doresc suficient de mult un lucru, să lupt pentru un ţel care să mă scoată din rahat. Nu am luptat îndeajuns sau poate nu am luptat cu armele potrivite. Momentan la nivel cerebral sufăr de o amnezie temporară. Nu mai ştiu ce îmi place şi cum îmi place, ce mă face să râd natural până mă dor pomeţii, să-mi plimb copilul din mine prin toate aceste primăveri. Când se va suda în mine partea care-mi lipseşte voi fi din nou motivă, ambiţioasă, sociabilă, prietenoasă. Până atunci sunt de 3ori I (incompletă, irascibilă, insuportabilă) şi rătăcită.

Starea mea de spirit nu se metamorfozează. Dacă ar fi posibil, mi-ar place să fie un fluture albastru cu galben şi verde. Chiar dacă trăieşte doar o zi cuprinde în el toate etapele din ciclul vieţii. E plin de culoare şi viaţă chiar şi înainte de a se sfârşi. Mereu activ, agitat în căutare de flori, câmpii, oameni pe care să se aşeze odihnindu-şi aripile. Păcat că starea mea de spirit nu se metamorfozează în fluture.

Altcineva ar spune că iar sunt pesimistă, dar e doar o eliberare a stării de spirit şi o lipsă acută de motivaţie. Ambiţia şi-a rupt piciorul. Momentan e oloagă şi nu poate merge corect. Uite că am spus ce simt fără să "mă plâng" cuiva în mod direct.

5 comentarii:

  1. Altcineva ti-ar spune asa: toti trecem prin astfel de momente, cand iti vine sa iti iei campii sau poate cand esti prea obosit sa mai speri ca mai poti sa-ti iei campii ca alta data:)
    Starile sunt specifice fiecarui moment, dar nu se repeta ceea ce vom simti cand suntem tineri niciodata. Acum e momentul! Momentul cand mai ai speranta ca mai poti salva ceva. Dar si momentul cand te simti nasol... asta e tineretea si asta e farmecul ei. Asa ca lucrurile nu sunt niciodata prea roz sau prea albastre... sunt asa cum sunt. Si dovada de maturitate e atunci cand le vezi fara perdea, realist. Asta e un pas inainte, nu inapoi. Sau sa zic altfel: si mie mi-ar placea sa ma trezesc intr-o dimineata transformata intr-un fluture viu colorat, sa am vitalitatea lui si pofta lui de viata, sa cutreier campiile in cautare de flori cat mai colorate, ca mine. Cat mi-ar placea... sa fiu libera, fara constrangeri, fara sacrificii, fara nici macar resentimente. Dar cand deschid ochii dimineata, sunt tot aceeasi, cu aceeasi stare nasoala, cu aceleasi constrangeri si resentimente, cu aceeasi frica de necunoscut si de moarte. Pentru ca suntem oameni si nu fluturi. Si chiar daca ei sunt mult prea efemeri, tot doare...

    RăspundețiȘtergere
  2. ce bine ma regasesc in ceea ce ai scris...da si eu ma intreb de multe ori ce pot face,unde sa gasim in noi puterea de a merge mai departe,in ce sa mai poti crede in ziua de azi!
    iti doresc numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. salutari faina postarea.poop.marcel TM

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt zile ...intregi(fir-ar!)în care dimineața nu-mi aduce decât certitudinea că și azi trebuie să mă...mobilizez!Și e crunt!Și doare ca naiba!Pentru că am obosit să suplinesc GOLUL cu o carte (fie ea cât de bună),cu un film...la care mai și plang pe rupte până mă doare capul...!Și mie mi se mai spune...„fă ceva,ieși din casă”!OK,ies din casă...pentru CE?Când eu vreau...„pentru cineva”!Și aici începe acel afurisit de cerc vicios,socializare...până unde...ea poate remedia o stare de plictiseală și ajungi acasă tot cu un gust de mere pădurețe...încerci mai mult(te gândești că printre oameni...este „PRIETENUL”)...și te trezești că de fapt ai intrat pe un teren minat!„Tu ce vrei de fapt?!”,„În cazul acesta nu te poate înțelege nimeni!”Acestea fără exceptie sunt răspunsurile ...bărbaților.Fetele,femeile,îți taie din start „elanul”...„asta sigur vrea să-mi ia bărbatul”.Observ deci cu stupoare că mulți rămân ancorați într-un „dolce far niente”
    Păi da iată,recitesc ce-am scris,nu am precizat un lucru...sunt măritată,am deci un soț,am un copil,sunt acolo pentru ei ,sunt cu ei!De ce „trebuie”să fie de ..ajuns?!Hai acum vă întreb eu pe voi,uite așa,cu curaj...este...„descentrare,ciudățenie,chiar nimeni care „este la casa lui”nu simte că uneori totul devine...al naibii de greu?!

    RăspundețiȘtergere