duminică, 6 februarie 2011

Relatiile...

Intotdeauna lucrurile bune sau frumoase se termina repede. Un film bun, o carte buna, o poveste, o relatie, o vacanta etc. se termina cat ai clipi din ochi. Din ideea ca e prea frumos sa fie adevarat, ca ce e prea mult strica, ca binele exacerbat e perfectiunea - tot ce ne exalteaza la refuz se finalizeaza mai repede decat ne-am astepta. Nu ne dorim niciodata ca lucrurile care ne fac placere sa se sfarseasca, insa uneori nu avem de ales. Filmul nu l-am regizat noi, cartea nu am scris-o noi, povestea e scurta pentru ca nu e roman, relatia se rupe cand doi oameni nu simt la fel, vacanta de regula se sfarseste rapid.

Relatiile. Se spune ca atunci cand esti intr-o relatie cu cineva, abia astepti sa ii vorbesti celuilalt, sa il/o vezi, sa oferi un punct de sprijin la greu, sa gasesti incredere etc. Mi-e greu sa cred ca cineva aflat intr-o relatie nu ar simti la fel sau mult pe aproape de cele enumerate mai sus. Fisura care desparte oamenii e tocmai problema sau neintelegerea nediscutata. Lipsa de comunicare. De regula, dar nu obligatoriu, e cineva dintre cei doi, care evita sau amana discutarea unor lucruri importante. De aici reiese lipsa de interes, indiferenta etc. Ulterior, lipsa de incredere. Si am observat cum pentru multi totul se termina dintr-o banalitate si fara ca cineva sa-si doreasca asta. Pe langa mine au trecut multe relatii (ale prietenilor mei) din care evident, am avut de invatat. Din exterior se vede altfel, bineinteles. Insa, prietenii buni povestesc cand se descarca. Am invatat din greselile lor. Le-am studiat suferinta prietenilor mei dupa o relatie esuata si nu as vrea sa trec prin asa ceva. Nu acum. Nici alta data. Toti avem -la o varsta- cate o iubire care s-a terminat dramatic, cu lacrimi si suferinte. Prin urmare, candva, am trecut si eu prin asta. Dar asta tine de primii ani ai maturitatii, de adolescenta, de liceu. Cine nu invata din propriile lui experiente inseamna ca e sado-masochist si ii place sa se tortureze sufleteste cu stari care nu ii aduc fericirea ci agonia.

Relatiile sunt de multe tipuri. Dureaza sau se sfarsesc rapid. Sunt ca in filme sau ancorate in propria realitate. Dar in toate primeaza increderea si respectul, afectiunea si pasiunea fata de celalalt. Fara aceste "promisiuni" relatia nu e completa. Relatiile sunt complicate pentru ca oamenii sunt complicati. Sunt ciudate pentru ca indivizii fac ciudatenii. Cel mai aiurea e (cred) cand se termina brusc si din senin, cu putine cuvinte si putine explicatii. Cel mai aiurea e sa nu intelegi ce s-a intamplat. Sau sa intelegi si sa nu iti dai seama cum s-a putut ajunge acolo. Sau multe alte variante. Cert este ca atunci cand tii la cineva, nu poti sa inchei o relatie la fel cum inchizi o carte dupa ce ai terminat-o de citit. Te lupti cu tine insuti/insati pentru persoana pe care o vrei aproape de tine. Mai ales daca simti ca merita efortul.

2 comentarii:

  1. foarte frumos articolul. si foarte adevarat!

    RăspundețiȘtergere
  2. ai dreptate pacat ca in foarte multe relatii predomina MINCIUNA iar multe persoane se ''combina'' doar sa nu fie singri ceea ce duce la faptul ca uitam sa iubim!
    Unde e iubirea?
    asta e intrebarea care mi-o pun in fiecare zi de multi ani

    RăspundețiȘtergere