joi, 6 august 2009

La braţ cu invidia

Asta-i mentalitatea pe la noi, aceea de a te uita în curtea vecinului să vezi ce are şi cum stă treaba prin gospodăria lui, pentru ca ulterior să apară gradele de comparţie. În loc să ne limitam la felul nostru de a fi, de a agonisi si de a accede pe o scară ierarhică nu doar a valorilor (pentru că mereu se poate şi se doreşte mai mult), trebuie să aruncăm o privire la cel de lângă noi pentru a trece în revistă un paralelism simbolic încărcat de invidie. Mulţi nu se rezumă doar la analiza comparativă ci se înghesuie în a-i judeca pe ceilalţi după propriile minţi neiscusite, etichetându-i după propriul plac chiar dacă nu au argumente solide în afirmaţiile pe care le fac. EA 1 către EA 2: "Aaaa, păi nu-i corect aşa: tu lucrezi de acasă, când vrei şi cât vrei, pe bani foarte frumoşi, pe când alţii se spetesc pentru un salar decent făcând zilnic un traseu de acasă până la servici şi înapoi. La mine nu doar banii sunt mai puţini, dar munca e mai grea si mai intensă, plus timpul pierdut pe drum". EA 2 către EA 1: "Draga mea, dacă te ai cu domeniul în care eu profesez, nu ai decât să optezi şi tu pentru un astfel de job. Apoi, într-adevăr că lucrez când vreau, dar am termene limită şi fac asta de acasă pentru că serviciul îmi permite. Sunt ore de muncă, de multe ori nopţi nedormite şi cantitatea de muncă nu mi-o aleg eu ci imi este impusă şi toate astea ce-i drept pe un salar frumos." Fiecare face ce poate, ce ştie cel mai bine şi ce îşi doreşte în fond şi la urma urmei. Un job stabil şi eficace cere perseverenţă, ambiţii şi sacrificii, multă muncă şi implicare. Dar degeaba, că invidia e în floare iar unii rămân în stadiul incipient de dezvoltare tocmai pentru că nu-şi doresc să avanseze. Se plafonează tocmai pentru că sunt preocupaţi de cum le merge altora şi se întreabă de ce reuşita lor e veşnic în plan secund. Chintesenţa lucrurilor constă în felul în care ştim să ne apreciem pe noi înşine sau a felului în care ne valorificăm potenţialul, definindu-ne prin ceea ce săvârşim în fiecare zi atât în munca prestată cât şi alături de cei pe care îi iubim.

7 comentarii:

  1. Interesant....asa e ne uitam mai mult la cat castiga si ce fac altii decat in curtea noastra. Asa suntem noi, roamanii. Totusi cine naiba castiga asa de bine de acasa si eu nu stiu?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ah, avem parte aici de putina gelozie, Dani? Ca oricum vad ca ai mai multe postari decat am eu :))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonimule, nu stiu cine esti, dar te asigur ca Dani nu e cu intentii de gelozie. Si are mai multe postari pentru ca imi e prieten de o buna bucata de timp, adica ani buni de zile...Nu am spus asta ca un atac la persoana ci doar te-am instiintat. Ma bucur oricum ca pari interesat de ceea ce scriu eu si apreciez ca lasi un comment, dar mi-ar place sa stiu cine esti...

    RăspundețiȘtergere
  4. Stai linistita ca nu urmaresc nimic, de aia prefer sa raman in umbra si nu era nevoie sa ma instiintezi pentru ceva. Doar cand imi aduc aminte si am si timp vin sa mai citesc ce ai scris. Dar daca te deranjeaza ca imi las amprenta asupra mesajului citit, atunci voi avea grija sa nu o mai fac. Cheers!

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamne, dar nu ma deranjează cu absolut nimic, din contra, îmi face plăcere! Poţi să îşi laşi amprenta pe aici cu cel mai mare drag căci intenţia mea nu a fost de a te ignora sau de a te respinge într-un fel. O zi bună "străinule" şi te mai aştept pe aici să îţi simt prezenţa

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc pentru intelegere.
    Chiar ma simt bine aici in randul din spate si atunci cand se striga catalogul cu vreun nou post si MAI ALES daca is si prezent voi face cunoscut acest lucru cu mare drag.

    RăspundețiȘtergere
  7. mai copii,vorbiti in numele vostru!!!
    Dani..."asa suntem noi romanii"
    io nu ma simt =))
    comentariu asta e de fapt la replica lui Daneluc
    din pacate...cam asa e

    RăspundețiȘtergere