joi, 27 august 2009

Filosofia lui TREBUIE!

Ce bine ar fi dacă am putea face în viaţa asta doar ce ne place, ce bine ar fi dacă am avea un job de care să nu ne plictisim niciodată, să mergem din plăcere la servici şi să nu se instaleze niciodata rutina la locul de muncă. Ce bine ar fi dacă opţiunile noastre ar depinde mereu numai de noi, dacă cerinţele noastre ar fi mereu în pas cu necesităţile reale şi fără nevoia de justificare pentru alegerea făcută. Lucrurile care "trebuie" adesea nu suportă amânare şi ajung să te domine prin imperativul lor. Trebuinţele te stăpânesc fiindcă nu există o metodă de anihilare a lor. Uneori TREBUIE să facem un lucru indiferent dacă ne place sau nu, fiind constrânşi de situaţii sau contexte. Trebuie impune obedienta supremă, o sistematizare constantă a necesităţii obligatorii, o silă a desăvârşirii cerinţei fiindcă nu e facută din plăcere ci dintr-o uşoară formă de obligaţie. De ceea, printr-o amplă, profundă şi complexă analiză prefer să fac în maniera mea (sau în stilul impus dacă e vorba să te mulezi după cerinţe) doar lucrurile care îmi plac şi nu cele care TREBUIE! Nu neapărat tot ceea ce fac mă încăntă sau mă aduce într-o stare de nirvana dar vine din proprie iniţiativă şi nu ca o dictatură. Îmi sudez abilităţile şi îmi croşetez aşteptările pentru a reduce necesitatea trebuinţelor. "Fac-pentru-că-asta-vreau-şi-asta-îmi-place-să-fac" e universul aşteptărilor mele contopite şi starea perfectă de plăcere la locul de muncă, acolo unde DEX-ul nu cunoaşte sau nu deţine noţiunea sau conceptul de "plictis", "monoton" şi "rutină"! Orice lucru bine făcut la momentul şi timpul potrivit se datorează pasiunii cu care a fost săvârşit, nu datorită impertinenţei obiective a unei trebuinţe impuse în mod dictatorial. Dar să nu omitem faptul că uneori, TREBUIE este unanim acceptat. De expemplu, ca să beneficiem în continuare de energie, apă, gaz etc. trebuie să ne plătim facturile cel puţin lunar. Este imperios necesar sau trebuie să facem ceva pentru a ne schimba în mai bine şi asta datorită faptului că vrem şi ne dorim, nu pentru că este o impunere din partea cuiva sau o dictatură de la nivel înalt. Trebuie din accepţiunea unui termen cu conotaţie pozitivă şi finalitate benefică, dar nu un "trebuie" numai de dragul dorinţei unei persoane şi care prin săvârşirea acelui "trebuie" nu se ajunge decât la satisfacerea orgoliului sau la împlinirea unui ordin de rang superior.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu