marți, 2 iunie 2009

Alţi 140.000 de euro pe apa sâmbetei

Deschid TV-ul pe Realitatea la programul de ştiri. Ştire: pe lacurile Bordei, Cişmigiu şi Herăstrău din capitală vor fi aduse păsări exotice în valoare de 140.000 de euro. Nu contestă nimeni faptul că sunt frumoase şi deosebite aceste specii de păsări (păuni albi, raţe mandarine şi raţe caroline - dacă am înţeles eu bine -, lebede negre şi încă alte două tipuri care acum nu mi le amintesc. Ce nu vreau eu să înţeleg e faptul că de ce, nu au adus câte o pereche din fiecare specie (mascul şi femelă) care ulterior să se împerecheze. Nu! De ce să nu aducă de 140.000 de euro când "ţara arde şi baba se piaptănă" (parcă aşa era, nu?)?! Să nu uităm totuşi că dintr-un lac nu trebuie să facem grădină zoologică. Băi nene, cu banii ăia de ce nu se motivează o parte din tineri care abia aşteaptă să-şi dovedească competenţa într-un domeniu anume? Sunt mai importante lebedele, păunii şi raţele decât oricare alte mici nevoi ale ţării la ora ACTUALĂ! Să nu înţeleagă cineva greşit, că nu am nimic cu minunatele vietăţi şi care sunt demne de admirat, dar nu e momentul lor taman în situaţiile de faţă. De ce nu se iau de o sumă modică şi într-un an să le înmulţească de să dea şi la restul lacurilor minunate din ţară. Că tare e agresivă investiţia asta, numai la nivel de Bucureşti, că de parcă numai acolo or fi existând minunăţii de genul Herăstrăului, Cişmigiului sau Bordeiului. De ce banii ăia nu se duc în altă parte? De exemplu la oamenii care toată viaţa lor au muncit şi tot săraci sunt şi au fost! Pe ăia când îi luăm în calcul? O să-mi răspundă Băsescu, Oprescu, Boc, Geoană sau Crin Antonescu? Mă îndoiesc! Ca şi palmierii lui Oprescu, care nu se mulează deloc pe specificul capitalei noastre. Da' mă rog, de parcă noi am decide asupra kitschului societal sau a unor oameni care nu au ochiul format pentru estetica stradală care se potriveşte cu arhitectura, oamenii şi restul! Dacă tot e să facem din Bucale, capitala exotică a Europei, cu arbori şi păsări în temă, atunci de ce să nu importăm şi nişte dansatoare autentice, specifice locurilor exotice, cu mişcări lascive şi o coregrafie de ar ţine primarii la baie şi nu ar putea lua decizii măreţe! Ca la noi la nimeni. Un salar ce îţi încape lejer în cel mai îngust portofel şi preţuri la standarde UE sau chiar mai piperate. Nu se mai poate aşa cu noua noastră religie naţională, miserupismul. Degeaba încercăm să fim naţionalişti convinşi când nu mai reuşim să ne mai autoalimentăm nici cu speranţa de mai bine.
Mergeţi dragilor din ţară, luaţi-vă zborul către unele ţări calde sau măcar undeva aici "aproape" de "acasă" - indiferent că e vorba de studii, muncă sau concediu. Mâine-poimâine la preţ accesibil ĂŞTIA ne mai vând doar ceanură. Citiţi cărţi, închiriaţi DVD-uri cu filme anti-emo, dansaţi şi inventaţi-vă propriile dvs. reclame (de care să vă amuzaţi) şi închideţi naibii TV-ul că vă îndobitoceşte cu inventatul virus N1H1. Ce pana mea de boli mai inventează culţii aştia de americani? De la gripa aviară, la gripa porcină. Doamne nu mă lăsa, da' în America porcii fac gripă şi e al dracu' de contagioasă! :-D Mai urmează gripa plantelor, care se metamorfozează în monştrii cu multe nervuri şi liane care ne vor omorî prin strangulare!

Un comentariu:

  1. Stim toti ca doar prostia se promoveaza la tv. Stim cu totii ca doar prostia si penibilul vinde cel mai bine.Traim in Romania si prosti avem pe tot metrul patrat!

    RăspundețiȘtergere